Monday, April 8, 2013

~ Hobi ~



Assalamualaikum semua

lama tak menconteng dalam ni
idea banyak tapi macam takde idea
hahaha
(ituhanyaalasan)

hokeh..hokeh...
hari ni nak cerita pasal hobi

hobi aku ni banyak dan sering berubah-ubah tapi ada satu yang tak berubah dari dolu sampai sekarang iaitu
MEMBACA

aku sangat suka membaca dan sukakan buku
tapi semenjak dua menjak ni
1 biji novel tu, mengambil masa yang sannnnnggggaaaattttt lama nak dihabiskan
entah syndrome apa yang melanda aku ni
kalau dolu-dolu, zaman-zaman sekolah menengah
1 biji novel tu semalaman je
tapi yang masa tu, novel xde la banyak sangat
pinjam orang punya je..
itu dulu

sekarang ni
dah boleh beli sendiri buku
dah ada duit la katakan
koleksi novel kat rumah aku 80% aku beli 20% kakak dan abang aku beli
abang aku suka beli Ramlee Awang Murshid
aku pun minat
cerita dia suspen tappi best
tak bosan
kakak aku pulak, baru semenjak dua menjak ni dia beli novel
dolu-dolu
dia suruh aku beli sebab dia nak baca
hahaha
macam-macam la
aku ni macam ada satu keterujaan bila nampak kedai buku
setiap kali nampak kedai buku
pasti kaki akan melangkah ke sana
tak boleh tahan btol la
hahaha


hari tu, aku kebosanan tahap dewi (feminin sikit)
aku pun tengok la koleksi novel aku

TADA!!!!! ni la novel aku
    
ni la koleksi novel aku

ni koleksi fajar paker

ni kaki novel

ni koleksi Jemari Seni 

ni koleksi Karya Seni

ni koleksi Penulisan2u

ni campur-campur


ni pulak Alaf 21


mereka yang suka kumpul novel ni mesti ada kisah novel hilang kan
sama la macam aku
banyak jugak la novel aku yang hilang
ada kawan tu, awek dia nak pinjam
aku ni takde la kedekut nak bagi pinjam sebab aku pun tahu
sedih tau orang tak bagi pinjam novel
 lepas tu, aku bagi la
alih-alih dia clash dengan awek dia
dengan novel-novel aku skali di-clash-kan-nya
tah tak tahu apa la nasib novel aku tu
hahaha
sedih je bunyinya
tapi nak buat macam mana...reda je la..hahaha

eh..kejap.
bukan novel je aku kumpul, buku lain pun aku kumpul gak
ni dia..TADA!!!

majalah!!

buku travelog tarbiah..sejarah..motivasi dan macam -macam la
 dan... my current hobby is DIY
(do it yourself)



this is my 1st DIY
-Ribbon Felt Brooch-
my second DIY
-Flower Felt Brooch-

dengan siapnya DIY ni, tak payah la aku beli Felt brooch yang berharga Rm2.50 satu tu
hahahaha..punya la kedekut aku ni..ish3..^^

macam mana aku bleh buat semua ni
senang je
GOOGLE SAHAJA
macam-macam bentuk keluar
hihihi
semuanya dihujung jari kan

okey la
dah letih dan duk menaip ni (alasan je)
lain kali aku conteng lagi blog bersawang ni
hahaha
bye2 semua

assalamualaikum ^^

(SAVE PALESTINE - FREE SYRIA- HELP ROHINGIA AND ALL MUSLIMS AROUND THE WORLD)




No comments:

Post a Comment