Saturday, July 2, 2011

..wHaT iF..


assalamualaikum

tengok sekali lagi tajuk tu dan tengok sini..ehehe..gurau je

what if atau bahasa malaysianya KALAULAH

kita selalu dengar atau kita sendiri menyebut

KALAULAH ini
KALAULAH aku pilih yang tu
KALAULAH itu

dan 1001 KALAULAH

ianya hanyalah KALAULAH


pada pandangan aku

jika kita hanya memikirkan KALAULAH
kita hanya ditakuk lama
statik-not moving-
pada aku benda yang lepas jangan difikir lagi
kita boleh menoleh kebelakang mencari penyebab kesalahan kita
untuk kita memperbetulkannya semula kesalahan tersebut
bukannya duduk meratap KALAULAH ....KALAULAH...KALAULAH
bak kata abang aku yang sulung(abg yie)
"apa yang terbaik ialah melakukan sesuatu yang terbaik di tempat kita sekarang"

and i'm agree with him

so kawan-kawan
bangkitlah dan pandanglah kehadapan

try our best to make a move
make a move to ourselves
for the tomorrow

layan jap lagu yang memberi semangat

lagu tema imam muda
taking here

Bertajuk: HAMBAMU.


Owh ho..Owh ho…2x

Mawi:

Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

C/O (dua-dua)

Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
terimalah aku
Hamba mu Allah
Owh ho owh ho
Hambamu Allah…..

Mawi

Sekiranya takdir menguji
Cekalkan hasrat dihati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus azam

Akhil Hayy

Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah

tata semua..

minna!!
ja mata aishita
oyasumi nasai....

assalamualaikum..
:)

2 comments: