Monday, July 4, 2011

-bEttEr LaTe tHAn nEvEr-



assalamualaikum

senyum...(^_^)

selamat pagi semua kawan-kawan

bak kate omputeh "better late than never"
ape yang baik lambat dari takde ape langsung nih
pada pandangan aku lah
kita ni manusia yang tak sempurna
jadi mesti la banyak kelemahan

so..

jangan katakan TIDAK kepada perubahan
PERUBAHAN kat sini ialah perubahan kearah KEBAIKAN bukan sebaliknya ya kawan-kawan..

contohnya:

"aku dah banyak terpesong,semua ni dah jadi darah daging aku,dah terlambat untuk aku kembali"(ayat dalm tv..ehehe)

tiada erti LAMBAT tu dalam kita BERTAUBAT
PINTU TAUBAT akan terbuka luas sehingga hari kiamat
bak kata HLOVATE dalam novelnya yang terbaru CONTENGAN JALANAN
"orang kata nak buang tatu tu sakit tapi nak buang dosa kat hati lagi perit"
memang tak semudah A B C dan 1 2 3
tapi andai tekad dihati umpama seteguh karang dilautan
insyaALLAH ALLAH akan menolong kita semua

bila aku kata better late than never
jangan la anda-anda semua nak tunggu tua baru nak bertaubat
sebab.......
hidup kita ni tak tahu sampai kat mana
kita umpama buah kelapa
tua dipetik, muda pun dipetik


so kawan-kawan
renung-renungkan dan selamat beramal(pinjam ayat Dr Izzy)

tata
assalamualaikum

2 comments:

  1. kekeke..
    learn to become mature..hehehe
    do'itoshimashita'(same2)

    ReplyDelete