Wednesday, October 3, 2012

FYP~finale

assalamualaikum wbt.

my  precious brinjal for my FYP.^^

hahahaha..(gelak dulu sebab dah lama tak letak entry baru)
entry lepas menceritakan tentang thesis y dah dihantar
so, selepas 2 bulan...
dapatlah tau keputusan FYP tu
aku, seperti biasa tak boleh nak online sbb kat rumah takde internet
maka, Su pun mesej aku
 "Idah, Su bukak internet ni..nak suruh Su tengok tak result final exam + FYP hari tu"
aku pun menjawab
"hehehe, xpe la su, takut nak hadapi markah FYP tu"
kenapa aku takut?

  • sebab mula2 hantar draft thesis tu ,my supervisor said "your draft is the worst among others . So, rasa konfiden aku waktu tu dah tinggal sikit. Tapi setelah melihat viva , konfiden aku naik skit.hehehe
  • sebab kedua ialah, FYP menangung 8 Unit..8 unit sangat banyak..even kalau dapat B boleh tarik banyak woo...aku sebenarnya ada pengalaman buruk tentang unit2 y banyak ni. Waktu ambik calculus dolu2 yng ber-unit 4 , aku dapat teruk(x reti math)..hehehe...dia punya effect tarik result aku sampai aku dapat 2.5 something (lupa la)..so agak trauma disitu.
tapi..
Su tak berputus asa..(perghh ayat)
Dia tanya lagi dan lagi
dan..
akhirnya 
aku berkata YA dan TOLONG TENGOK RESULT TAPI JANGAN GELAK KALAU DAPAT SIKIT
(sempat lagi pesan tu..hehehe)
beberapa minit kemudian
TAHNIAH..dapat A la FYP
aku terkejut kot tapi sangat bersyukur
ALHAMDULILLAH ya ALLAH atas kurniaan ini
memang tak sangka dapat A
jadi, PNG untuk semester akhir di USM = awesome...ALHAMDULILLAH

terima kasih ALLAH atas kurnian ini
terima kasih supervisor, Prof. Dr. Che Salmah y motherly
terima kasih En Rashdi y ajar mcm2 (cari whitefly,tanam terung, SPSS..etc)
terima kasih examiner y baik hati
terima kasih ibu bapa y bg support dan doa
terima kasih kpd WHITEFLY TEAM y memang DEABAK
terima kasih kawan2 y jadi tempat mengadu dan pembakar semangat (siram dengan petrol lg tu)
terima kasih kakak2 master/phD y sanggup semak data yang tah pape ni
terima kasih semua...^^
jazakallah khairun..

p/s kisah ni dah lama berlaku...sekarang dah jadi graduan usm..ALHAMDULILLAH
entry pre convo.konvo dan post konvo akan menyusul.insyaALLAH..

assalamualaikum...^^

No comments:

Post a Comment