Monday, April 16, 2012

Abang posmen datang.kad raya..ooo..kad raya


assalamualaikum semua
sihat??
semoga kita semua dalam reda ALLAH..^^

masa cuti midsem hari tu
ramai pelajar yang balik kerumah masing2
tidak terkecuali aku
hehehehe

ada juga pelajar yang tak balik sebab buat FYP..(seperti biasa)
masa duk kat rumah tu aku selongkarlah barang2 lama
jumpa gambar zaman sekolah dulu.
muka sorang2 time tu cumel2 je
hehehe
saiz pun kecik2 je (aku la tu)..tapi sekarang..huhuhu....=="

tetiba aku terjumpa satu sampul surat warna coklat
eh..ape nih...
buka2..
tada!!!!


KAD RAYA ZAMAN DOLU2
teringat nostalgia dolu2
kad raya yang last aku dapat kalau x silap sebelum spm kot
lepas tu ..dah x dapat..aku pun x hantar kad raya..ade..=="

teknologi semakin canggih
semua instant
ucapan raya pun hantar melalui SMS, EMAIL dan yang paling "pemes" FACEBOOK

generasi aku x sempat nak berutus surat y letak bedak banyak2
tapi sempat la berutus kad raya

generasi sekarang ni
entah sempat atau tak..emmhhhh

bila buka balik kad raya tu dan baca balik ape yang kawan2 hantar...
rasa seronok
menggamit memori gitu
duk baca sambil tersenggih2 sorang2
lawak la

teringat pulak pantun2 yang biasa ada dlm kad raya

"pecah kaca pecah gelas"
"sudah baca harab balas"

"pecah gelas dalam sampan"
"sudah baca harap simpan"

dan ada gak yang ambik trademark dalam iklan

"ramadan diberkati"
"syawal dinanti"
"jus sunkist dinikmati"

seronok baca ayat kawan2 dalam tu

ayat "pemes" kawan aku kat aku

"nape muka masam sangat tu..minum cuka sebotol ke..jangan marah..."
hahahaha..lawak la kawan aku sorang tu

maybe time tu aku tengah duk sorang2
so muka aku jadi serius la
dan masa form 1- form3 aku memang senyap sikit
tak cakap banyak
masuk form 4- form 5 baru la aku cakap banyak skit
hehehe

then masa reunion kelas aritu aku duk cakap la dengan kwn2 yang lama x jumpa kan
lepas tu kawan aku tegur aku
dia kata aku sekarang cakap banyak dan suka buat lawak..adeh..=="
masa boleh merubah kan.hehehe

eh..melalut2 sampai reunion la pulak...adeh.hehehe

dan tahun ni aku nak hantar la kad raya kat kawan2 aku ... yang aku ada alamat la.
hope mereka2 x pindah rumah la ye.hehehe

so kawan2...moh kita mengembalikan tradisi menghantar kad raya
disamping boleh menjalinkan kembali ukhuwah yang longgar.^^

tata semua
assalamualaikum..^^

2 comments: