Sunday, September 25, 2011

iDaMaN hAti


assalamualaikum
selamat hari ahad..
esok dah hari isnin...kelas start..kena jumpa supervisor untuk bincang tentang projek akhir tahun.
dah tua rupenye aku
dah masuk tahun akhir
tahun depan grad...insyaALLAH..ameen
doakan ye..^^

tajuk entry kali ni semacam je kan

"idaman hati"
sesuatu yang menjadi dambaan sanubari ini...
perghhh ayat.....hehehehe

benda yang menjadi dambaan hati ini ialah...jeng..jeng...jeng

III
III
III
IIIIIIIIII
IIIIIII
IIII
III
I

buku ustaz Hasrizal Abdul Jamil
aku mula2 baca buku dalam blog beliau iaitu saifulislam.com
aku sangat sukakan buku-buku beliau tetapi aku lebih meminati genre travelog tarbiah
genre ni lebih menceritakan tentang perjalanan yang memberi pengajaran
dan perjalanan beliau dibukukan untuk memberi sesuatu kepada yang membacanya
tagline beliau "erti hidup pada memberi" mempunyai signifikan dalam penulisan beliau
bak kata pensyarah aku dalam satu forum ilmiah

"penulis memerlukan sekurang-kurangnya 20 tahun pengalaman untuk membuat buku dan kita memerlukan mungkin 2 hari untuk mendapat pengalaman tersebut"

jadi benarlah bahawa MEMBACA JAMBATAN ILMU
Rasulullah s.a.w pun diajar surah Al-alaq semasa menerima wahyu dari ALLAH melalui malaikat Jibril.
diawal ayat Surah Al-alaq telah menyuruh kita semua MEMBACA...


so jadikan budaya membaca itu budaya kita....^^
p/s:buku yang menjadi idaman hati....

No comments:

Post a Comment