Tuesday, August 9, 2011

qUOtes .......from HloVaTe.


assalamualaikum

salam ramadhan semua


hari ni nak tulis tentang kata-kata yang "cambest" from hlovate dalam novel terbaru beliau CONTENGAN JALANAN.

kata-kata dalam buku ni best...
ni dia!!!!

Hidup di dunia ini seperti perjalanan yang terlalu panjang dan terlalu banyak perhentian sementara, hingga kadang-kadang terlupa sebenarnya diri ini nak kemana.

Kena merancang masa depan kalau nak senang.Tapi duit tu bukan dibuat kiblat, hanya dibuat alat.

Kalau ada kemahuan dan usaha , halangan tu adalah satu perkataan yang tak ada makna apa-apa.

Hidup tak ada cita-cita tu namanya hidup sia-sia.

Semua orang sebenarnya sama saja, tak ada beza.Tapi kehendak diri sendiri yang sebenarnya mampu buat kita jadi luar biasa.

Biarlah kerja lelah asalkan masih boleh ketawa, daripada kerja mewah tapi berendam air mata.

Sunggguhlah orang kata, nikmat yang ada takkan terasa, selagi ianya tak lenyap daripada depan mata.

Kerja memang bukan lagi dikatakan beban kalau dah tu memang benda yang kita suka lakukan.

Perasaan apabila terjaga daripada mimpi, itu namanya realiti.

Kalau kompas tersilap arah, perlu berpatah balik walaupun payah.

Benih baru nak bangkit disiram dengan air dan baja.Hati baru nak bnagkit kena siram dengan apa?

Kalau orang kata nak buang tatu di kulit tu sakit, nak buang tatu dosa di hati tu lagi perit.

Living here for the hereafter.

Never assume.Ask

Never imitate.Create.

Complex questions only can be solved by patience.

Act dumb.You’ll learn more.

Talking is nothing.Doing is something.

Life is full of answers waiting to be discovered.

When you think you’re it bad, others’ve had it worse.

aku tulis sikit je..nak tau lebih belilah buku CONTENGAN JALANAN

aku bukan nak promote..

tapi memang buku-buku Hlovate ni best.

Semua buku-buku beliau menceritakan tentang watak-watak yang kadang kala sangat dekat dengan kita atau macam diri kita sendiri berubah menjadi lebih baik..


mungkin korang semua tak faham apa yang aku kata.

aku pun pening dengan apa yang aku kata..hehehe

so kalau nak faham...bacalah...NEVER ASSUME..READ

---------------------------------STOP---------------------------------------

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Post a Comment