Monday, May 16, 2011

sElAmAt hArI gUrU


assalamualaikum

hari tu entry pasal hari ibu
hari ni pasal hari guru pula ye
dua-dua nya berkait
ibuku juga merupakan guruku dari kecik sampai besar
walaupun hanya seorang suri rumah sepenuh masa tetapi beliaulah guruku dirumah

dan bila dah masuk Pasti(macam tadika jugak la) baru la ada cikgu formal
masa kat Pasti belajar doa-doa, alif ba ta, satu dua tiga, A B C
cikgu yang ajar x silap namanya ustazah za,ustazah ta (maaf le kalau silap)

then masuk sekolah rendah
masa sekolah rendah aku senyap skit
so tak banyak la kenangannya
yang ingat masa sekolah rendah ada cikgu nama cikgu razak
sangat garang bagi kami
kalau dia lalu kat tepi kelas semua senyap
biasa la budak-budak
tengok cikgu bawak rotan dengan muka garang terus senyap
muka sorang-sorang pucat.hehehe
then masa darjah 6 duk kelas no 2
cikgu kelas namanya cikgu ramlan
sangat baik dan rajin
dia rajin hias kelas kami dan dia sangatlah kreatif

then masuk sekolah menengah
masa form 1-3 aku pun tak banyak cakap
masuk form 4-5 baru la banyak cakap
kat sekolah ni pun ade cikgu garang/disiplin
namanya cikgu mohd noor
memang garang
tapi baik je
tapi aku still takut dengan dia.hehehe
masa form 5 yang paling best bagi aku
cikgu addmath-cikgu fatimah hussin
ramai yang kata dia garang
masa form4 semua takut dengan dia
masuk form5 dia ajar lagi addmath
tak garang pun
maybe dah sebati dengan kami kot
tapi dia baik dan comel
masa form 5 kami boleh berlawak lagi dengan dia
sangat best cikgu ni
yang jadi kenangan ialah time kena denda "jut telinga"
yang pegang telinga dan berdiri duduk berdiri duduk tu
biasanya yang tak lulus addmath la yang kena
aku selalu tak lulus,so selalu kena denda la
memang aku tak pandai la addmath ni
tu la aku ambik biologi..hehehe

cikgu bahasa malaysia-cikgu fatimah raja embong
kelakar.hehehe
dan suka bagi karangan
tapi budak lelaki malas buat,aku kadang-kadang terlupa gak..hehehe..maaf cikgu
so ape lagi kena dengar leteran cikgu la
tapi kami tahu yang cikgu berleter untuk kebaikan kami semua

cikgu kimia-cikgu muslimah
dia tak garang tapi tegas
aku suka dia ajar
sangat faham
time exam kalau dia jaga semua budak lelaki tak suka coz takleh tiru
macam2 la diorang tu

cikgu biology-cikgu manzul
sangat sempoi dia ajar
dia selalu buat lawak time ajar tapi aku suka
dalam lawak dia tu ada isi(ilmu)
so xde la stress ke hape ke belajar biology
tapi dia dah pindah sekolah
masa pergi sekolah hari tu cikgu lain bagitau yang dia dah pindah
tak leh jumpa dah la

cikgu fizik-cikgu ramlah
mak kami a.k.a guru kelas
sangat pengasih
memang macam mak la
suka bagi nasihat dan semangat

cikgu sejarah-cikgu hasin
suka cikgu ni
lawak
masa dia ajar asyik tergelak je
xde la ngantuk tapi pernah satu hari tu aku tertidur
ngantuk sangat
tak tahu nape..ehehe..maaf cikgu

cikgubahasa inggeris-teacher rumaizah
sangat comel
suka dia ajar
faham dan menarik teknik yang diajar
best la

agama islam-cikgu fatimah mat amin
sangat lembut orangnya
best dia ajar
sangat best
tak tipu oo

cikgu modern math-cikgu azam
cikgu ni sangat baik
tapi ramai yang kata dia ajar slow dan tak faham
tapi aku faham dia ajar
suka la dia ajar
mod math aku A1 tu...bangga la sangat tapi addmath C5 buat malu je.jauh perbezaannya

masa kat matrik
tak rapat sangat dengan lecturer macam kat sekolah la
tapi mereka semua baik2
sangat best belajar dengan mereka2
ada certain nama tak ingat..maaf encik,puan,cik
tapi muka ingat..btoll!!

sekarang ni kat universiti pula..
ceritanya ongoing..ehee
jangan marah

so pape pon memang terhutang budi la dengan mereka2 semua
kerana telah memberi ilmu kepadaku

beli kain di kedai payang
pergi membeli bersama nyonya
kepada semua cikgu yang saya sayang
tak terbalas jasamu dulu kini dan selamanya..


^^

bye


assalamualaikum........


No comments:

Post a Comment