Wednesday, November 17, 2010

Kisah Semalam


Assalamualaikum.....dari kepala yang pening


kisah yang lepas biarkan ia pergi
tapi kita sebagai manusia dan hambaNYA perlu mengambil iktibar dari kisah semalam


kisah pertama

hehehe...kisah semalam..mengisahkan tentang EXAM!!!...huhuhu

paper soil yang amat menyengetkan kepala..

habis digorengnya
macam ape je

tengok soalan pertama dah ngangga xmo tutup dah..bukan takmo tutup tapi dah terlupa nak tutup..aduyaii

adoiii..susah kemain soalan tu...jjdah la duk satu hall dengan course lain...
diorang relax je nampak..siap ramai lagi yang keluar awal...

kami2 yang jawab paper soil 2 macam tertelan biji sagu je muka sorang2
berkerut2..
kalau la ambik paper ni dalam jangkamasa 10 tahun berturut2...
boleh cepat kedut muka gamaknya (sori eh Dr amir n Dr Hasnah...in case klau terbaca)
semua serius je duk jawab..(saya bukan meng"usha" orang ye...tapi time duk cari idea ternampak muka sorang2)

ya ALLAH...semoga kami semua lulus cemerlang dalam exam ni..ameen


kisah kedua

dalam kekalutan nak masuk exam hall lupa nak bawak masuk purse
then masa kat tesco baru perasan purse HILANG!!!
dah tanya kawan2..cari dalam bilik...2 kali cari kat DEWAN KEMBARA tapi tak jumpa
nasib baik tak meleleh2 menangis..cuma berair skit je ..hehehe
then badan rasa lembik..maybe sebab tenaga dah takde(tak lunch tadi) + paper y susah
sebak tu jangan kata la
tambah pulak duit dah nak habis(akhir sem kan)..hehehe
aku terfikir gak sempena HARI RAYA AIDILADHA ni mungkin ni la pengorbanan yang perlu aku lakukan...

terima kasih to suhaira maktar coz teman p cari purse kat DK II sebanyak 2 kali

thank you to faezee coz mak ayah dia bagi duit..alhamdulillah..rezeki ALLAH tidak terduga...ALLAH itu MAHA MENGETAHUI

arigatou gozaimasu to anis coz tolong bimbang

grazias to husna coz bagi info macam mane nak buat..

sayang korang seme..kawan2 y lain gak

then ade sorang hamba ALLAH ni call aku..nama dia syuhada..
tapi masa tu aku tak perasan
then aku mesej dia balik tanya siapa n nape call..
then dia bagitau yang dia terjumpa dompet tu kat tepi bilik dia
dia kata dompet tu dah tersadai kat tepi bilik dia,so dia ambik n call kat no ada dalam resit dalam dompet aku.
dia kata duit takde tapi kad semua ada..

ALHAMDULILLAH...syukur kepadaMU ya ALLAH..
aku tak kisah duit hilang (bukan sebab aku kaya + duit dalam purse tu tak sampai 100 pun)
tapi pasti hilang..takkanlah pencuri 2 tak curi duit kan..
aneh..hehehe

tapi ALHAMDULILLAH coz kad bank dan lesen tak hilang.
tu lagi penting coz kalau hilang banyak kerja kena buat..
nak kena blok kad
nak kena buat lesen baru la(duit lagi)

terima kasih syuhada kerana sanggup call tuk bagitau anda telah menjumpai purseku..

disini aku nak bagitau la kepada pencuri2 sekalian..kalau dah ambik duit tu letak balik la dompet tu kat tempat yang anda curi coz anda tidak memerlukannya...
letih duk cari dompet tu kat tempat kejadian...

tapi pape pun ALHAMDULILLAH...
bersangka baiklah terhadap ALLAH kerana setiap kejadian ada hikmahnya..
kita mungkin tidak mengetahuinya tetapi ALLAH MAHA MENGETAHUI

p/s kalau masuk exam hall jgn lupa bawak masuk purse sekali...n tulis number phone anda kat purse ye..in case hilang ke..then ade hamba ALLAH y baik hati nak pulangkan


No comments:

Post a Comment